wtorek, 17 września 2013

Caspar Friedrich

Tak dawno mnie nie było,wakacje minęły,rok szkolny się zaczął,a na blogu nic mi się napisać nie udawało! :P Aż do teraz, bo stwierdziłam,że po prostu muszę napisać o pewnym krótkim,a bardzo dla mnie ważnym zdarzeniu z zeszłego roku - otóż dostaliśmy jakże fascynujące zadanie na lekcji polskiego,żeby znaleźć sobie w starych podręcznikach innych klas jakiś obraz i go opisać według szablonu. Zabrałam jakąś pierwszą z góry książkę (pamiętam,że miała zieloną okładkę) i otworzyłam gdzieś pomiędzy jej końcem a środkiem.Do teraz pamiętam dokładnie całą masę szczegółów, na przykład to,że miniaturka obrazu,który zobaczyłam,była w prawym dolnym rogu prawej strony,że podręcznik leżał krzywo (jak zazwyczaj - siedziałam bokiem)... "Der Wanderer über dem Nebelmeer" , czyli "Podróżnik (myśliciel?) nad morzem mgieł",to obraz w którym zakochałam się od pierwszego wejrzenia.Nie dawał mi spokoju,aż nie znalazłam tego podręcznika,nie wyszukałam autora i nie przeglądnęłam reszty obrazów Caspara Davida Friedricha - niemieckiego malarza, z romantyzmu bodajże ;) Poniżej trzy inne,te
z ulubionych,bo gdybym miała pokazać wszystkie,które mi przypadły do gustu musiałabym pokazać całą twórczość :3













Wszystkie je cechuje spokój,czasami dramatyzm,tajemniczość - wcześniej byłam wielką fanką van Gogha,a chociaż nadal doceniam jego dzieła, romantyczny Friedrich z pewnością stał się moim ulubionym malarzem


8 komentarzy:

  1. Masz super wygląd bloga. Jest bardzo oryginalny, nie oklepany jak na większości stronek :)

    http://aga-worldfashion.blogspot.com/
    zapraszam go komentowania i obserwacji mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne obrazy. Muszę przyznać, że bardzo ładnie piszesz. Chodzi mi o stylistykę. Chciałabym potrafić się tak wypowiadać :D Pozdrowionka + obserwuję ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak nie obserwuję ;c Nie mam konto na google+.
      Albo po prostu jestem nierozgarnięta i nie wiem jak xd

      Usuń
  3. Piękne obrazy i super piszesz !
    Obserwuję i liczę na to samo :)
    : Zmixowany-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten człowiek (tudzież znany jako geniusz) malował cudownie. Pierwszy obraz powala na kolana. Muszę zapoznać się z jego twórczością :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe obrazy.
    Trochę jest trudno być systematycznym na blogu, ale wtedy łatwiej o odwiedzających. Taki codzienny obowiązek blogujących, jeszcze wenę trzeba mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały blog, przypadł mi do gustu. Czekam na następną notkę. Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://oczywampira2.blogspot.com/ .

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podobają mi się te obrazy,które dodałaś :)

    OdpowiedzUsuń

Spam jest spoko,sama spamuję,ale błagam - naprawdę jesteście tacy leniwi/ograniczeni,że jesteście w stanie wydusić z siebie "haha fajny post/blog" tudzież inne zdania na poziomie klas 1-3 podstawówki?